Marketing dzieli się na rozmaite typy, jakie kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak również na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną czy audiowizualną, jak też wiele innych, jakkolwiek statystyki wskazują wyraźnie, że na ludzi najodpowiedniej działa reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, jednakowoż nie jedynie – wchodzi w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim pułapie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego konsumenta lub wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
strategie reklamowe Kraków
Ta schematyczna reklama pewnie zawsze będzie kultowa, a wszystko skutkiem tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych na pierwszy rzut oka klientów. Sposoby na dotarcie do klienta, oczywiście możliwego konsumenta są niezmiernie rozmaite. Są tacy, którzy wyraźnie wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i wybitnie prawidłowo wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej wspólnoty osób oraz w jaki sposób, a w takim razie jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny typ reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przystają na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.